بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها
سرخط خبرها

۳۶ تیم خراسانی در فوتسال، بدون یک قهرمانی| کیفیت، قربانی کمیت!

  • کد خبر: ۶۸۷۶۰
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
۳۶ تیم خراسانی در فوتسال، بدون یک قهرمانی| کیفیت، قربانی کمیت!
خراسان‌رضوی با داشتن ۳۶ تیم در رده‌های مختلف فوتسال کشور، هیچ قهرمانی به‌دست نیاورد.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ تیم فوتسال بانوان هیئت فوتبال خراسان‌رضوی با نتایجی که روز پنجشنبه به‌دست آمد، درعمل از رسیدن به سکوی قهرمانی لیگ برتر بانوان بازماند و به‌عنوان سومی دل خوش کرد؛ تیمی که با شرایط بسیار خوبی مهیای حضور در این مسابقات شده بود و امید‌ها به قهرمانی این تیم پرستاره بسیار زیاد بود. شاگردان شریف درحالی با نمایش ضعیفشان در مرحله پلی‌آف مسابقات امید مشهدی‌ها برای قهرمانی را ناامید کردند که امسال حال‌وروز فوتسال مشهد و خراسان در سایر رده‌ها هم دست‌کمی از وضعیت تیم بانوانمان نداشت. درواقع آنچه بر تیم بانوان گذشت، چیزی بود که پیش‌تر ما در قامت عملکرد و نتایج تیم‌های دیگر هم دیده بودیم و در سالی که گذشت، درحالی خراسانی‌ها هیچ مقامی به‌دست نیاوردند که با داشتن ۳۶ تیم در سطوح مختلف از این لحاظ در کشور رکوردار بودند!

 

اینکه چه اتفاقی افتاد که خراسان‌رضوی با داشتن این همه تیم و نماینده در رده‌های مختلف، از لیگ برتر گرفته تا لیگ دسته ۲ و از بزرگ‌سال گرفته تا نونهال، نتواست حتی یک عنوان قهرمانی بگیرد، موضوع مهمی است که حتما به بررسی علمی و آسیب‌شناسانه نیاز دارد، اما بیانگر این واقعیت هم هست که حضور فله‌ای و بی‌حساب‌وکتاب تیم‌ها نه‌تن‌ها به فوتسال استان کمکی نمی‌کند، بلکه در مواردی به حیثیت و اعتبار نام خراسان‌رضوی هم لطمه می‌زند.


توفیق‌نیافتن در لیگ برتر فوتسال

۲ نماینده مشهد و خراسان‌رضوی در لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان در سالی که گذشت، یکی چهارم و دیگری سوم شد، اما این نتیجه باتوجه‌به سطح و شرایط لیگ امسال و میزان توجهی که به این ۲ تیم شد، کاملا دور از انتظار بود. در ۲ فصل گذشته، مجموعه شورا و شهرداری مشهد حمایت بسیار خوبی از تیم‌های فرش‌آرا در لیگ آقایان و تیم هیئت فوتبال در لیگ بانوان کرد، به‌طوری‌که بهترین فرصت برای قهرمانی و تاریخ‌سازی مشهدی‌ها فراهم شده بود، اما درنهایت آنچه به‌دست آمد، کمترین توقعی است که می‌توان داشت.

 

چهارم‌شدن در بین ۶ تیم در رده آقایان و سوم‌شدن بین ۴ تیم در رده بانوان نتیجه عملکرد ضعیف نمایندگان استان در مرحله پلی‌آف لیگ بود که فرصت تاریخی و ارزشمند کسب عنوان قهرمانی را بر باد داد؛ فرصتی که همه می‌دانیم شاید در سال‌های آینده نصیب تیم‌های خراسانی نشود. افت کلی تیم‌های بزرگ مثل گیتی‌پسند و مس سونگون در رده آقایان و تقریبا همه تیم‌های مدعی در رده بانوان در کنار شکل خاص مسابقات که به‌دلیل کرونا در ۲ گروه برگزار شد، یک پاس گل طلایی برای شاگردان مرتضایی و شریف شده بود که آن‌ها به‌آسانی از دستش دادند!


ناامیدکننده در لیگ‌یک

در لیگ دسته‌اول فوتسال هم حال‌وروز خراسانی‌ها خوش نبود و با اینکه ۲ تیم به‌نمایندگی از استان حضور داشتند، هیچ‌کدام نتواستند حتی از گروه خود صعود کنند. چیپس کامل که امید زیادی به موفقیتش می‌رفت، دور رفت را آن‌چنان ناامیدکننده آغاز کرد که با وجود نتایج خوب در دور برگشت، بازهم نتواست از گروه خود صعود کند و این‌همه درحالی بود که این تیم جزو مدعیان قهرمانی و صعود به لیگ برتر به‌شمار می‌رفت.

 

مقداد، دیگر تیم مشهدی، هم با وضعیت بسیار بدی راهی مسابقات شد و همان‌طور که کاملا پیش‌بینی می‌شد، نتایج ضعیفی گرفت و ضمن سقوط به لیگ دسته ۲ فهرستی از بدترین رکورد‌ها را در کسب امتیاز، تعداد باخت، گل‌های خورده و... از خود به‌جا گذاشت؛ تیمی که به‌معنای واقعی تبلور کلمه حضور صرف در مسابقات بود و نه امکاناتی داشت، چه از نظر فنی و چه مالی، و نه از حمایت مسئولان حتی نصفه‌نیمه برخوردار بود. تیمی که مثل بسیاری از تیم‌های خراسانی حاضر در این فصل مسابقات کشور کسی نفهمید چرا و با چه انگیزه‌ای آمده بود؟!


لیگ دسته ۲، اندر خم یک کوچه

در لیگ دسته ۲ فوتسال کشور هم کمیت همچنان بر کیفیت غالب است و تیم‌های خراسانی حضور پررنگی دارند، اما امید به توفیق آن‌ها نیست. در این لیگ ۳ تیم از مشهد و یک تیم از فریمان حضور دارند که با پایان‌یافتن مرحله نخست مسابقات، یک تیم مشهدی حذف شده است و با اینکه ۳ تیم دیگر خراسان‌رضوی راهی مرحله بعد شده‌اند، شرایط فنی و امکانات آن‌ها به‌شکلی است که بعید است حتی یکی از آن‌ها بتواند جواز صعود به لیگ دسته‌اول کشور را به‌دست بیاورد. این تیم‌ها که عمدتا در دقیقه ۹۰ بسته شده‌اند و کمترین امکانات ممکن را دارند، صرفا براساس علاقه یک یا چند نفر به مقوله تیم‌داری شکل گرفته‌اند و معمولا سطحی‌ترین پارامتر‌های یک تیم استاندارد را هم ندارند.


غوغای کمیت محض در سطوح پایه

این‌ها که گفتیم مروری سریع بر داشته‌های استان خراسان‌رضوی در سطح بزرگ‌سالان بود، اما اگر در سطوح پایه دقیق شویم، غوغای برتری کمیت بر کیفیت را بیشتر خواهیم داد؛ جایی که استانمان تیم‌های رنگارنگ و مختلفی در رده امید تا نونهالان دارد، اما دریغ از یک قهرمانی! غیر از چند نتیجه نسبتا خوب مثل نایب‌قهرمانی گوشت روز تربت‌حیدریه در لیگ نوجوانان یا سومی استعداد‌های درخشان در لیگ امیدها، که البته باید گفته شود مرحله نهایی هر ۲ دوره مسابقات به‌میزبانی مشهد برگزار شد، در بیشتر رده‌ها نتیجه‌ای که به بار آمده، نتایجی ضعیف و در چند مورد سقوط است. برای پایان‌دادن به این مطلب خوب است مروری کنیم بر نام تیم‌هایی که به‌نمایندگی از خراسان‌رضوی در لیگ‌های مختلف کشور حضور داشته‌اند یا دارند. لازم به ذکر است که این فهرست از طرف کمیته فوتسال هیئت فوتبال اعلام شده است.


نمایندگان استان خراسان‌رضوی در لیگ‌های فوتسال کشور

بزرگ‌سالان
لیگ برتر: فرش‌آرا، هیئت فوتبال خراسان‌رضوی (بانوان)
دسته‌اول: مقداد، چیپس کامل مشهد
دسته ۲: پرواز مشهد، مقاومت شهرداری مشهد، ملی‌پوشان مشهد، قند فریمان
مناطق: اوژن مشهد، رنگارنگ سبزوار، فولاد خواف
امید
لیگ برتر: فرش‌آرا، استعداد‌های درخشان، چیپس کامل
دسته‌اول‌: عکاسی ابراهیمی زاوه
مناطق: بام شهر کاشمر، امید نوین تایباد
جوانان
لیگ برتر: استعداد‌های درخشان مشهد، چیپس کامل مشهد
دسته‌اول: آکادمی بی‌غم گناباد
مناطق: ابومسلم بام شهر کاشمر، اتحاد سرخس، موعود گناباد، پویا تکنیک درود
نوجوانان
لیگ برتر: استعداد‌های درخشان، چیپس کامل
دسته‌اول: عکاسی ابراهیمی زاوه، آکادمی بی‌غم گناباد، هتل الماس مشهد، نیکتاچوب سبزوار
مناطق: پیشگامان فریمان، محراب قدسیان مشهد
نونهالان
دسته‌اول: نیکتاچوب سبزوار، شهرداری تربت‌حیدریه
مناطق: ستارگان تاک خلیل‌آباد، تربیت مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->